Porcuşor cu legume pe pat de mămăliguţă

12 martie 2013 |

De anul trecut imi tot propun sa va povestesc despre acest preparat fantastic de delicios. L-am zamislit rapid, ghidata fiind de inspiratie, pofta si foame ☺
L-am repetat de cateva ori de atunci, fara sa apuc sa-i fac poze insa. In weekend mi-am facut planuri mari sa-l fac vedeta. Timpul si foame mi-au jucat feste si mi-au decalat un pic planul. Pana ieri, cand nu m-am lasat pana nu am gatit bunatatea din imaginea de mai sus.

Asadar, stimati gurmanzi, dati-mi voie sa va prezint reteta "Porcusor cu legume pe pat de mamaliguta" din colectia iarna-primavara. Si zic iarna-primavara pentru ca incepand de ieri dimineata suntem atacati incontinuu de fulgi de zapada mici si agitati :D

O mica precizare cu privire la carnea folosita:
- eu am folosit "lard maigre", pe care l-as traduce in romana ca "fleica" (pentru ca nu-s experta in transarea porcului am incercat sa traduc din franceza in romana facand o paralela intre  acesta (fr) si acesta (ro)). Daca am gresit, nu ezitati sa-mi spuneti☺

INGREDIENTE (4 portii)
- 350g carne de porc
- 2 morcovi
- 2 cepe
- 1 ardei gras (optional)
- 1Lg de ulei pentru prajit ( (floarea-soarelui, cocos, etc) sau 1lg de untura
- 250g malai
- 1L apa
- sare, piper


1Spalam bine carnea si o taiem in fasii subtiri.
2 Curatam morcovii, ii spalam si ii taiem julienne.
3 Procedam la fel si cu ceapa.
4 Precum si cu ardeiul gras.
5 Intr-un vas bun de folosit pentru prajit (wok, cratita, etc) turnam uleiul sau untura. Lasam vasul la incins timp de cateva secunde la foc iute.  Rasturnam carnea in vas si amestecam rapid cu o lingura de lemn.
6 Lasam carnea la prajit timp de aproximativ 10 minute la foc mediu, mediu spre iute. Amestecam din cand in cand a.i. sa nu se prinda de fundul vasului.
La sfarsitul celor 10 minute testati carnea. Daca nu vi se pare suficient de patrunsa sau rumenita, extindeti timpul de prajire, altfel treceti la pasul urmator.
7 Adaugam legumele peste carne, le amestecam bine cu o lingura de lemn si le lasam la foc mediu spre iute timp de 7 minute (sau pana cand morcovul este patruns), amestecand din cand in cand.
8 Condimentam amestecul cu sare si piper dupa gust si dam vasul deoparte.

Urmeaza pregatirea mamaligutei.
9 Punem apa si 1 lingurita rasa de sare la fiert intr-un vas.
10 In momentul in care apa incepe sa fiarba, turnam malaiul sub forma de ploaia amestecand in acelasi timp incontinuu pentru a evita formarea cocoloaselor.
Pentru a amesteca puteti folosi o lingura de lemn sau un tel para. Daca folositi un tel para, aveti grija sa nu zgariati fundul oalei.



11 Continuam fierberea mamaligii timp de 15-20 minute. La final, mamaliga ar trebui sa fie nici prea moale, nici prea groasa, omogena si bine fiarta.
12 Intr-o farfurie turnam un strat de mamaliguta peste care asezam cateva linguri de amestec de carne si legume pregatit anterior si masa-i gata!

Pofta buna!





Astept cu nerabdare impresiile voastre despre acest preparat demn de bucataria romaneasca prin ingredientele folosite, dar destul de asemanator cu preparate de pe meleaguri indepartate.
Va provoc sa identificati preparatele asemanatoare din bucatariile indepartate ☺


Niciun comentariu

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...