Cum să scoţi sâmburii măslinelor

21 iunie 2012 |

In ultimele 2-3 luni am preparat Pate de masline pe banda rulanta. E clar, s-a creat o legatura deosebita intre mine si el :) Reteta a fost deja imbunatatita si o sa-si faca si ea aparitia aici in curand.

Momentan, m-am gandit ca ar fi dragut si util sa va arat metoda improvizata de mine de a scoate samburii delicioaselor ca apoi sa-i putem pune cu sufletul linistit in maleficul blender.

Pe piata exista deja unelte potrivite pentru a scoate samburii, cum ar fi cea din poza de mai jos:
Totusi ce te faci daca nu ai in casa un astfel de gadget sau bugetul nu-ti permite sa mai cumperi inca un obiect  de bucatarie pe care o sa se puna praful in curand ???

Ei bine, exista mai multe raspunsuri posibile la intrebarea aceasta:
  1. renunti sa mai scoti vreun sambure - Nuuuuuuuuuu, pentru orice problema exista minim o solutie!
  2. cumperi masline fara samburi - optiunea cea mai comoda, dar poate preferatele tale au samburi.
  3. folosesti solutia mea - strivirea cu borcanul :D
Pentru solutia mea aveti nevoie doar de un...

Maestre, muzica... pardon, pasii!

  1. Se aseaza masline pe suprafata de lucru (tocator) la o distanta una fata de alta si se preseaza cu fundul borcanului.
  2. Se repeta operatia pentru fiecare maslina.
  3. Se scot samburii.

Chiar daca pare sa mearga lent, sa stiti ca merge repede. Cam 10-15 minute imi ia sa prelucrez cca. 1/2kg de masline. 
In plus, metoda e ieftina, rapida, sigura, la indemana oricui si cred ca poate fi o modalitate distractiva de a bucatari impreuna cu partenerul, copiii sau prietenii :D

Eu folosesc metoda asta intrucat mi se pare mult mai rapida decat daca as folosi dispozitivul de scos samburi din prima imagine.


Spor la scos samburi!

Niciun comentariu

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...