Orez cu pui si ou

20 septembrie 2010 |
Orez cu pui si ou

E duminica, deci gatim! Ca de obicei, cautam prin frigider/dulapuri ingrediente. Intrucat aveam piept de pui din belsug, am ales sa prepar orez cu pui. A iesit orez cu pui si ou. Prima data am mancat combinatia asta prin 2007 cand am comandat o tigaie thailandeza cu carne de pui sau porc - a fost delicios. Am incercat atunci sa identific ingredientele cheie, iar dupa 3 ani iata-ma la treaba. Nu stiu daca a iesit tigaie thailandeza, dar stiu sigur ca improvizatia mea a iesit delicioasa :D Iata si reteta!
Ingrediente
- 1 piept de pui
- 250g orez - eu am folosit orez integral
- 3-4 cepe
- 2-3 oua
- 4-5Lg ulei de masline
- apa sau supa de pui (pt. fiert orezul)
- sare, piper

!!! Eu am preparat 250g orez, insa la final mi s-a parut prea putin in comparatie cu cantitatea de pui. Daca si voi preferati o portie mai mare de orez, puteti dubla cantitatea de orez SAU puteti folosi doar 1/2 piept de pui.

1 Punem uleiul de masline la incins.









2 Adaugam orezul si il prajim timp de 1-2 min., amestecand in continuu. Adaugam apa (sau supa de pui) cat sa acopere orezul, dupa care lasam la fiert. Continuam sa completam cu apa in momentul in care orezul a absorbit tot, pana cand orezul este fiert (vezi timp de fierbere de pe ambalaj).
!!! Orezul fiert trebuie sa fie usor, usor crocant (al dente), NU pastos ca la pilaf.
3 In timp ce se fierbe orezul, taiem puiul fasii.
4 Taiem ceapa julienne.
5 Separat punem putin ulei la incins intr-o tigaie. Adaugam bucatile de pui si le prajim timp de 6-7 minute.
6 Adaugam apoi ceapa tocata peste pui si amestecam bine.
Lasam amestecul la foc mediu spre iute, amestecand din cand in cand, timp de 4-5 minute. Potrivim de sare si piper dupa gust.
7 Preparam rapid o omleta simpla. Nu uitati sa o potriviti de sare si piper dupa gust.
8 Taiem omleta fasii.
Alternativ, puteti pregati direct o omleta zdrente si astfel nu va mai fi necesar sa o taiati fasii.
9 Adaugam amestecul de pui si ceapa peste orezul fiert si amestecam bine la foc mediu.
10 Adaugam si omleta, amestecam, potrivim orezul de sare si piper, dupa gust. Tinem amestecul pe foc pentru inca 30 secunde.
Pofta buna!

Niciun comentariu

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...